ÜRÜN BULUNMAMAKTADIR

Kasera'da Size Özel Atıştırmalıklar

İnsanlar ana öğünlerini yedikten sonra belli bir süre sonra bir şeyler yeme ihtiyacı hissedebilir. İşte bu aralarda sağlıklı ama tok tutacak yiyeceklere ihtiyaç olmaktadır. İşte bunlara atıştırmalık denilmektedir. İşte, evde veya okulda yanınızda bulunduracağınız bir atıştırmalık ile sağlıklı içeriklerden oluşan bir ara öğün yapmanız mümkün olabilir. Evde yemek öğünlerinin dışında maç izlerken film izlerken yemeniz için kendinize özel atıştırmalıklar seçebilirsiniz. Bunun için genellikle patlamış mısır veya cips türleri seçilmektedir. Bunların yerine çok daha sağlıklı olabilecek ama eğlenceli atıştırmalıklar satın alarak tüketebilirsiniz.

Atıştırmalıklar arasında bisküvi, dondurma, çikolata bar, çeşitli gevrekler bulunmaktadır. Gün içerisinde enerji seviyesini artırmak isteyenler ise çikolata, açlığını bastırmak isteyenler bisküvi ve kek tüketmektedir. Bütün bunların yanında sağılığına dikkat edenler kuruyemiş ve kuru meyve çeşitlerinin tüketmektedir. Kasera işte bu sağlıklı atıştırmalıkları satın alabileceğiniz en uygun yer olarak sizleri bekliyor.

Atıştırmalıklar Nelerdir?

Yiyecek alanında insanların alışkanlıkları değişmektedir. Eskiden atıştırmalık olarak tüketilen birçok ürün yerini farklı atıştırmalıklara bırakmıştır. Günümüzde insanlar kendileri yapmak yerine genellikle hazır gıdaları satın alarak tüketmektedir. Bu da işlenmiş gıda tüketmek anlamına gelmektedir. Cipsler, kekler, bisküviler hazır gıda olarak en çok tüketilen atıştırmalıklar arasında yer almaktadır. Eskiden bunların yerine meyve kuruları tüketilmekteydi. 

Günümüzde sağlıklı atıştırmalık olarak sağlıklı ürünler tüketenler de bulunmaktadır. Bunların arasında şekeri azaltılmış çikolatalar, kurutulmuş meyveler de yer almaktadır. Ara öğünlerde meyveli ve kuru yemişli bar tüketilebilir. Ayrıca bu ara öğünlerde meyveli yoğurt veya süt de hazırlanabilir. Bütün bu seçenekler atıştırmalık olarak tüketilebilecek ürünlerdir. Atıştırmalık olarak aşağıdaki ürünlerin tüketilmesi söz konusu olabilir:

Bisküvi & Çikolata

Atıştırmalıklar içerisinde özellikler gençler arasında bisküvi ve çikolatalar çokça tüketilmektedir. Bu atıştırmalıkların marketten alınmış klasik türleri bulunmakla birlikte organik olarak hazırlanmış çeşitleri de bulunmaktadır. Çikolatalarda ise daha az katkı maddesi olan ve kakao oranı daha fazla olan çeşitleri tüketilebilir.  Sağlıklı hale getirilmiş olan bisküvi ve çikolatalar ara öğün atıştırmalığı olarak tüketilebilir.

Kuru Meyve & Kuru Yemiş

Sağlıklı yaşam için gün içerisinde ama öğünlerin dışında açlığı gidermek için bazı atıştırmalıklar kullanılabilir. Bu atıştırmalıklar sağlıklı olduğu zaman insan yaşamı için çok daha iyi olacaktır. Bu konuda yapılması gereken atıştırmalık olarak kuru meyve, kuru yemiş gibi ürünlerin seçilmesidir. Bu gıdalar tüketilirken de aşırıya kaçılmamalı. Böylece doğal olan ürünlerle açlığın giderilmesi sağlanabilir. 

Aperatif Atıştırmalıklar

Yemeklerin dışında atıştırmalık konusunda aperatifler hazırlanabilir. Bu aperatiflerin mümkün olduğunca az kalorili olmasına dikkat edilmeli. Aperatifler iştah açıcı demektir. Yemek öncesinde alınan küçük atıştırmalıklar olarak adlandırabileceğimiz bu aperatifler minik yemekler olarak da değerlendirilebilir. Bu atıştırmalıklar davet yemeklerinden önce misafirlere sunulmak üzere hazırlanabilir. Ayrıca özel kutlamalarda aperatifler hazırlanarak misafirler bunlarla ve içeceklerle ağırlanabilir.

Aperatifler bir çeşit atıştırmalık olduğu için hazırlanırken karın doyurma değil de tada bakılması için yapılırlar. Bu aperatifler için etsiz çiğköfte, bruschetta, kaşar kroket, volovan, kanepeler, dıvıl, yaprak sarma, kaşarlı peynirli mantar, mercimek köftesi, patatesli rulolar, peynirli kabak, baharatlı patates sayılabilir. Bu seçenekler arasından birbiri işle uyumlu olanlar seçilerek hazırlanabilir.

 Çikolatalı Leziz Atıştırmalıklar

Atıştırmalık olarak birçok farklı lezzet ortaya konulabilir. Bu konuda öncelikle tatlı tuzlu ayırımı yapılmalı. Tatlı olarak hazırlanacak olan atıştırmalıklarda farklı ürünlerin çikolata ile buluşturulması sağlanarak ortaya çıkarılabilir. Hazırladığınız keki ufalayıp top haline getirerek çikolataya batırarak çikolata topları hazırlayabilirsiniz. Bunun yanında çeşitli meyve parçalarını çikolataya batırarak atıştırmalık hazırlayabilirsiniz. 

Çikolata ile hazırlanabilecek sağlıklı atıştırmalıklar hem vücudun enerji ihtiyacını giderecek hem de lezzetli birer atıştırmalık olarak tüketilebilecektir. Çikolata ile bir araya gelen her şeyin tadı güzel olacağı için seçeceğiniz çikolatanın sağlıklı olmasına dikkat edebilirsiniz.

 Sağlıklı Kilo Vermek İsteyenlere Özel Atıştırmalıklar 

Atıştırmalıkların özellikle diyet yapanlar için çok önemli bir yeri bulunmaktadır. Bu atıştırmalıkların doğru seçilmesi açlığın bastırılması anlamına gelmektedir. Bu sebeple sağlıklı atıştırmalıklar ile ara öğünleri değerlendirmek uygun olacaktır. Bu şekilde tüketilen atıştırmalıkların diyet programlarına uyumlu olması da söz konusu olacağı için sıkıntı olmayacaktır. Ara öğünlerde tükettiğiniz kuru yemiş ya da kuru meyve gibi gıdalar, açlık hissini ortadan kaldırmak için adeta bir kurtarıcı niteliğindedir. Bu ürünleri aralarda atıştırmalık olarak tüketirseniz diyet programınız başarı ile sonuçlanacaktır. 

Badem, ceviz ya da fındık gibi kuru yemişleri de atıştırmalık olarak tüketebilirsiniz. Bu gıdalar hem enerji depolamanızı sağlayacak hem de sindirim sisteminizdeki sorunlarını ortadan kaldıracaktır. Meyvelerin ara öğünlerde taze olarak tüketilmesi uygun olacaktır. Bunun yanında yanınızda pratik olarak tüketmek üzere taşıyabileceğiniz kuru meyve dilimleri de sizin çok yararlı atıştırmalıklar olacaktır.

Diyabeti Olanlara Özel Sağlıklı Atıştırmalıklar

Diyabet denilince akla hemen kan şekeri çabuk düşen insanlar gelmektedir. Bu kişilerin her gıda maddesini tüketemediklerini unutmamak gerekmektedir. Bu sebeple içinde şeker miktarı az olan atıştırmalıkların bu kişiler için uygun olduğunu söyleyebiliriz. Diyabeti olanlar için yapılabilecek atıştırmalıklardan bazılarını şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Chia pudingi

  • Süzme peynirli meyve kasesi

  • Muzlu dondurma

  • Tarçınlı nohut

Bunların yanında diyabetli kişiler için özel olarak üretilmiş çikolatalar, barlar ve gevrekler de ara öğünlerde kurtarıcı olarak tüketilebilir.

Çocuklar İçin Lezzetli Atıştırmalıklar 

Çocuklar yemek yerken eğlenceli yiyecekleri daha çabuk tüketmektedir. Bu sebeple onlar için hazırlanacak olan tüm yiyecekler de bunun göz önünde bulundurulması gerekmektedir. Sağlıklı ama aynı zamanda onların damak tadına hitap eden atıştırmalıkların hazırlanması çocukların özellikle okulda veya okul dönüşünde tüketebileceği ürünler olacaktır. Onların gelişimlerine katkıda bulunacak olan özel atıştırmalıklardan bazıları şu şekilde sıralanabilir:

  • Nohut ve ton balıklı pita sandviç

  • Yulaflı muzlu waffle

  • Mantarlı açık tost

  • Soya soslu hindili ekmek dilimleri

  • Kakaolu yulaf topları

  • Kabak crostini

  • Kayısılı yulaf topları

Bu atıştırmalıklar çocukların karnını doyuracağı gibi aynı zamanda enerji veren yiyecekler olarak sunulmaktadır. Bu atıştırmalıklarda sunuma dikkat etmek çocukları bu atıştırmalıkları kısa sürede tüketmesi anlamına gelmektedir. Evde sağlıklı atıştırmalıklar hazırlanmadığı takdirde çocuklar hazır ve daha cazip gelen ürünlere yönelecektir. Bu da onların sağlığı açısından çok da uygun olmayacaktır. 

Atıştırmak Sağlığı Kötü Etkiler mi?

Atıştırmalık adından da anlaşılacağı üzere arada yenilen ve geçiştirmek için yenilen yiyeceklerdir. Atıştırmalıkları çok da masum olmadığı düşünülebilir. Fakat her konuda olduğu gibi bu konuda da kontrolü elinde tutmak çok önemlidir. Atıştırmalık tüketmenin belli bir hedefi olmalı. Yani insan sadece canı istediği için değil de gerekli olduğu için atıştırmalıkları tüketirse bu sorun olmayacaktır.

İnsan yemek yemek istediği için değil de gerçekten karnı acıktığı için atıştırmalık yiyorsa bu o kişi için tehlikeli bir durum olmayacaktır. Bunun yanında her canı istediğinde bir şeyler yemek isteyen kişi için atıştırmalıkla artık tehlikeli maddeler olmaya başlayacaktır. Ara öğünlerde bu atıştırmalıklar belirlenen sürede tüketildiğinde ihtiyacı giderir ama onun dışındaki tüketimler tamamen sıkıntılı bir durumdur. Ayrıca atıştırmalık olarak hazır gıda tüketmek de çok uygun değildir. Ne kadar sağlıklı olduğu söylense de atıştırmalıklar işlenmiş gıda ise zararlıdır. 

cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR